A Made for Fashion vezető divattervezőket és sminkmestereket állít párba, hogy őszintén beszéljenek kreativitásról, közös munkáról és a kifutók világáról.
Senki sem forradalmasította úgy a divatot, mint Vivienne Westwood. Valódi anarchistaként azóta politizál, hogy a hetvenes évek Londonjának punkjai között elkezdte árulni a BDSM világa által inspirált ruháit, akkori párja Malcolm Mclaren (a Sex Pistols menedzsere) hírhedt SEX nevű butikjában. Munkája a kor new wave kultúrájának egyik alapköve lett, azonban rettenthetetlen rendszerellenessége volt az, ami felkeltette egy egész generáció figyelmét. Ma a hetvenes éveiben járva is úgy látja, hogy a divatnak megvan az ereje hozzá, hogy kulturális változásokat indítson be.
Ebben a szezonban Westwood a XII. századi velencei alvilágot fedezi fel, ahol évente egyszer az emberek jelmezekbe bújva járják a szűk utcákon és dőzsölnek azért, hogy bűneik megbocsátassanak. Westwood azért választotta ezt a történelmi várost, mert a klímaváltozás miatt emelkedő tengerszint komoly fenyegetést jelent Velence számára. A tervező ezért a globális felmelegedésre szeretné felhívni a figyelmet.
Az elmúlt évtizedben Westwood és férje, valamint tervezőtársa, Andreas Kronthaler nem kisebb névvel dolgozott együtt, mint Val Garland sminkmesterrel - akivel osztoznak a márka nemhétköznapi, felforgató szellemiségén. Az arcot vászonként használva a 2016 tavasz-nyár az extrém átalakulásról szólt: neonszínű szemhéjak és vérvörösre színezett arcok. Ők hárman a punkok ideáljairól és többek között a kosszal kifestett modellekről, valamint arról, hogy mindig az egyediséget fogják támogatni...
Val: mindig is szerettem megszegni a szabályokat. Talán azért, mert amikor régen punk vagy skinhead vagy új-romantikus stílusbannyomuiltam, mindig másmilyen sminkeket használtam. Szinte minden nap más emberré váltam és nagyon jól éreztem magam így. A néhai Alexander McQueen mondta, hogy a szépség mindenhol ott van, még a kísérteties helyeken is. Ami viszont hidegen hagy, az napjaink szelfi-kultúrája és a szelfizős arcok. Úgy értem, tök jó, rendben, csinálják, de mindenkinek szopós szája és pornós feje lesz tőle! (nevet)
Andreas: Ráadásul minden fiatal lány ezt csinálja. A nagyon fiatalok is. Nem is értem.
Val: Én mindig is szerettem és ünnepeltem az egyediséget. És a Westwoodnál lehetőségem van ezzel játszani!
Andreas: Mindig nagyon erős, nagyon extrém sminkeket használunk. És ez nagyon jó buli!
Val: Westwoodnál muszáj ilyesmivel előrukkolni. Egy szép vörös száj itt nem működik. Voltak nagyon jó pillanataink. Az egyik bemutatón nagyon szép sminket csináltunk a lányoknak, aztán sarat dobtunk rájuk. Azt akartam, hogy úgy nézzen ki, mintha a buszmegállóban állva a busz beterítette volna őket egy pocsolya vizével. De még így is hihetetlenül gyönyörűek voltak.
Andreas: Tudom, hogy vannak nagyon rendszerezett emberek, akik szinte sebészi pontossággal végzik a dolgukat. De ezzel elveszítik a szabadságukat, a spontaneitásukat. Ha túlságosan megtervezed és rendszerezed az életedet, egy csomó mindenből kimaradhatsz. Na, de a lényeg, az, hogy az idei szezonban Velencére fókuszáltunk. Vivenne többet tud mondani az utalásokról.
"A politikának fontos szerepe van a kollekcióimban, az ötletek is innen jönnek…. Amilyen tempóban történik, a klímaváltozás hamar el fogja árasztani Velencét, mielőtt bárki megtalálhatná a megoldást ennek megakadályozására." - Vivienne Westwood
Vivienne: Nos, a politikának fontos szerepe van a kollekcióimban, az ötletek is innen jönnek… Egyébként Andreas csinálta ezt a kollekciót. Ő még annyira nem szereti, de szerintem remekül sikerült."
Andreas:Könnyű neked ilyeneket mondani!
Vivienne: Tényleg nagyon-nagyon jó, de szerinte gáz, ha mindenkinek elmondom, hogy ő mekkora zseni! De beszéljünk az áthallásokról: minden azzal kezdődött, hogy próbáljuk megmenteni Velencét! Szerintem kötelességünk megpróbálni megmenteni a bolygót és Velence esetébena klímaváltozás az egyik legégetőbb probléma. A klímaváltozás el fogja árasztani ezt a várost, mielőtt bárki megakadályozhatná. De arról is sokat írtam, hogy milyen volt Velence a XII. században. Minden évben megrendezték a karnevált a Szent Márk téren. Mindenki álruhát viselt, így az emberek kiléphettek a szerepükből. A gazdagok szegénynek öltöztek és szegényekkel szexeltek, a csúnya emberek megszépültek és fordítva. Ez a régi, primitívebb idők szelleme, amikor sok volt a szélsőség és az emberek sok bűnös dolgot tettek. De gondoltam a megváltozott tudatállapotokra is, ahogy a régi görögök tették. Mint Dionüszosz, amikor leissza magát - egyébként is biszexuális volt és hosszú, göndör haja volt. Ez az ösztönös, állatias alvilág tehát már korábban is létezett. A divatbemutató ennek mentén kicsit szürreális, kicsit bizarr lesz majd."
"Minden a punkig megy vissza. Akkortájt Vivienne volt az egyetlen, aki érdekes dolgokat alkotott" - Val Garland
Andreas:Mikor is kezdtünk együtt dolgozni? Olyan, minthas 605 éve lett volna.
Val: Azt hiszem 2006 lehetett, szóval nem olyan régen. Talán egy évtizede.
Andreas: Ami egy évszázad a divat világában! (nevet)
Val: Sam McKnight is ott volt a kezdetektől. Mindig elmesélem azt a sztorit a Westwoodról, hogy amikor Perth-ben éltem, a megszállottja voltam a városnak. Volt egy kis Elle nevű bolt, amelynek a tulajdonosa, Wendy felhívott és megkérdezte "Mennyit szeretnél költeni, Val?". Akkoriban nem voltam teljesen százas, szóval azt mondtam, hogy 4000 dollárt. Erre küldött egy nagy doboz ruhát ekkora értékben, én meg küldtem neki egy csekket postán. Amikor a csomag megérkezett, kiválogattam, ami tetszett, a többit meg szétosztottam a barátaim között - mivel ilyen ruhákat sehol máshol nem lehetett találni. Nagyon szerettem a cicis pólót, meg a Witches kollekciót, a kis péniszes gombokkal! Minden a punkig megy vissza. Akkortájt Vivienne volt az egyetlen, aki érdekes dolgokat alkotott. Ha nem lenne Westwood, mindent magunknak kellene csinálni."
Andreas:ez csodálatos!