Parris Goebel

Az Új-Zélandon nevelkedett Parri$ Goebel áll a világ legnagyobb pop sztárjainak közismert koreográfiái mögött.

A GLOBAL HEROES-BAN OLYAN SZTÁROKAT ÁLLÍTUNK A REFLEKTORFÉNYBE, AKIK CSELEKEDETÜKKEL GLOBÁLIS HATÁST ÉRHETNEK EL

Parris Goebel különleges - a 24 éves koreográfus fiatal kora ellenére a világ legnézettebb koreográfiáit alkotja - gondolj akkora nézettségre, amekkorával Little Mix, Rihanna, Janet Jackson, Nicki Minaj, 2NE1, iKON, JLo, vagy a legnézetebb videóklip valaha, Justin Bieber-től a "Sorry" rendelkezik). Ennek ellenére arra is talál időt, hogy ő maga is zenét alkosson. Jellemzője a swag - képzeld el a Hard Core Lil' Kim és a későbbi Missy Elliott találkozását: szőkített szemöldök, márkás pufi dzseki, melltartó, szájfény. Modern nő létére - értsd ezalatt, hogy egyszerre van jelen több kreatív felületen is - Parris a saját zenéit szerzi és videoklippjeit is ő maga rendezi, melyek koreográfiáit is ő álmodja meg természetesen.

Paris, aki Aucklandban született és nevelkedett szinte már az első lépésekkel egyszerre tanult meg táncolni is. Élete első hip-hop táncóráján tíz éves korában vett részt és már 15 évesen megszervezte első tánccsapatát. Kevesebb, mint egy évvel később megnyerte a Monsters (of Hip-Hop) Dance Convention nevű táncversenyt. A versenyen később még kétszer végzett első helyezettként. Parris, aki jelenleg EP-jén dolgozik, szakított egy kis időtt arra, hogy beszélgethessen vele a M·A·C.

Mi volt az a mozzanat, ami felkeltette a tánc iránti érdeklődésedet?
Fiatalkoromban nagyon megfogott az MTV - ahogy hazaértem az iskolából és bekapcsoltam az MTV-t beindult a fantáziám olyan dalokra, mint Missy Elliott "Get Ur Freak On", Janet Jackson "Rhythm Nation"… és az összes Britney Spears. Ezek mind a táncra vannak építve és mindnek erős koreográfiája van, ez az ami vonzott engem. Gyerekkoromban arra vágytam, hogy én is szerepelhessek ezekben a videókban.

A baráti körödben is népszerű volt a tánc vagy csak téged fogott meg?
Az első lépések megtételével egy idejűleg tanultam meg táncolni, azt hiszem erre születtem. Nem igazán döntés kérdése volt! Mindig is imádtam és nem tudtam nem csinálni.

Mi az első táncos emléked?
Az, ahogy a társalgóban táncolok az anyukámnak és az apukámnak. Balettre és Jazz-re is jártam egy évig, de utáltam. Aztán tíz éves koromban elmentem az első hip-hop órámra és azt viszont imádtam.

Szerinted Aucklandben lassabban ért el hozzád a kultúra?
Nem igazán gondolom így, viszont jóval kevesebb volt a lehetőség - ha táncos akartál lenni nehéz volt kikerülni Új-Zélandról, hogy azzá is válhass.

Milyen volt az út, amit be kellett járnod ahhoz, hogy eljuss Aucklandből Los Angelesbe?
Küzdelmes volt, de ez tette különlegessé. Azért jártam végig ezt az utat, hogy sikeres lehessek a saját területemen. Úgy érzem, hogy én vagyok az egy-a-milliárdban, úgy tűnt kevés esélyem van, de ettől csak még keményebben dolgoztam. Ha valamit nem könnyen érsz el, még inkább meg fogsz dolgozni érte. Ha valamit tényleg meg akarsz tenni, az lángra lobbant és bármit fel áldozol érte, jobban fogsz hajtani. Végül minden jól alakult, de tényleg jobban meg kellett dolgoznom az idejutásért, mint másoknak.

Mi volt az eredeti célod?
Háttértáncos akartam lenni, de hamar kreatívabb dolgokba kezdtem.

Tehát sokkal többet értél el, mint amit eredetileg kitűztél célul…
Egyértelműen - mindent kipipáltam, amit korábban kitűztem magamnak célul, így most lehetőségem van más dolgokkal foglalkozni. El akartam kezdeni saját zenét alkotni. Volt egy pillanatom, amikor mintha egy lámpa villogott volna előttem és én követtem. Szórakozásként akartam zenélni, aztán beleszerettem.

Ki volt az első pop sztár, aki felkért arra, hogy koreografálj neki és mi volt a reakciód?
Az első JLo volt. Elég menő. Először azért keresett meg, hogy felkérjen arra, hogy legyek a turnéjának a koreográfusa. Ez volt a nagy áttörés számomra. Nagy megtiszteltetés volt és nagyon izgatott voltam. Kicsit el is sírtam magam, de ezzel más is így lenne, nem? 20-21 éves voltam akkoriban - elég fiatal, de nem túl őrülten.

Milyen a koreográfia világa?
A koreográfia világában jellemző a férfi-dominancia, de egyre több nő tud sikeressé válni. Mindenkinek meg van a maga stílusa, így mindenki mást tud nyújtani. Én úgy gondolom, hogy, amennyiben valami egyedit tudsz nyújtani , sikeres leszel. Nincs értelme másokat utánozni.

Milyen a te munkafolyamatod?
Jó vagyok a rögtönzésben. Hallgatom a zenét és hagyom, hogy vezessen és mozgasson. Néha magam előtt látom azt, amit majd meg akarok valósítani - azt, hogy milyen ruhákkal mutatna jól vagy azt, hogy milyenek legyenek a mozdulatok. Nagyon élvezetes látni, ahogy az elképzelésekből valóság lesz. Nekem nincs noteszom vagy bármi ilyesmim; minden a fejemben van. Ha mégis szükségem lenne rá, a telefonomba jegyzetelek.

Kível dolgoznál együtt a legszívesebben?
Missy természetesen egy fontos eleme a listámnak, ahogy Beyoncé és Travis Scott vagy André 3000 is azok. Szeretem a férfi énekeseket - a férfiak általánosságban is lenyűgöznek - az ahogy gondolkodnak, ahogy táncolnak. Máshogy táncolnak, mint a nők. Máshogy van felépítve a testük. Erősebbek, izmosabbak. Néha agresszívabbak - mindig is próbáltam beleépíteni a saját mozgásomba és testbeszédembe az ő mozgásukat.